PRAKTYCZNE ZNACZENIE

Znaczyło to w praktyce zu­pełnie to samo. Marinetti uzupełniał bowiem to wieloznaczne zdanie twierdzeniem: „My ży­jemy już w absolucie, ponieważ stworzyliśmy nieustającą, wszechobecną szybkość”, zaś Pevsner i Gabo kontynuowali: „Przestrzeń i Czas są jedynymi formami, na których budowane Jest życie dlatego też na nich trzeba budować sztukę”Zycie wszak było także fetyszem fu­turystów. Kiedy zaś Boccioni pisze w 1914 ro­ku: „W rzeczywistości […] nie ma żadnego stanu bezruchu, istnieje tylko ruch, jako że spoczynek jest zawsze tylko pozorny, czyli re­latywny. Toteż nasza konstrukcja plastyczna podporządkowuje się prawu ruchu charakte­ryzującemu każde bez wyjątku ciało”— to niemal dokładnym tego odpowiednikiem jest w manifeście Gabo i Pevsnera oświadczenie: „Uznajemy za nowy element sztuki Rytmy Kinetycznę jako główne formy naszego odczucia rzeczywistego czasu”.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących polityki i spraw społecznych. Zachęcam do komentowania i aktywnego odwiedzania bloga! Pozdrawiam serdecznie wszystkich moich czytelników!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)