POWSZECHNE PRZYUSZCZENIE

Przypuszcza się dość powszechnie że pierwsze, prehistoryczne rysunki skalne i sta­tuetki rzeźbiarskie wiązały się w jakiś sposób z praktykami magicznymi. W różnych rejo­wi geograficznych przybierały one różne formy. Miały zawsze znaczenie symbolizowa­nia dostrzeganej rzeczywistości, zapewne celem jej opanowania. Znamy rejony geograficzne gdzie te relikty najstarszej sztuki zbliżają sie do werystycznego odtwarzania natury; i takie’ gdzie jej symbolizowanie ma charakter upro­szczonego schematycznie zapisu. Istniały pier­wotne społeczności, które dalej jeszcze posu­wały się w abstrakcyjności znakowania. Wie­my przeciez, że przy niektórych obrzędach ma­gicznych, służących zaklęciu świata, by stał się ludziom życzliwy, posługiwali się oni niekiedy symbolami w niczym nie przypominającymi obiektow symbolizowanych. Wystarczało wszak, by dzięki jakiemuś przypadkowemu wydarze­niu np. określony kamień został przez zbioro­wość uznany za totem. Przez to samo, mimo ze nie różnił się on od innych, stawał sie „świętym kamieniem”.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących polityki i spraw społecznych. Zachęcam do komentowania i aktywnego odwiedzania bloga! Pozdrawiam serdecznie wszystkich moich czytelników!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

© Wszelkie prawa zastrzeżone