MNIEJ ODWAŻNE PRACE

Do tych rzeźb użył Boc­cioni m.in. ramę okienną z okiennicami, szybę, głowę gipsową i perukę. Trzeba przypomnieć, że reliefowe prace Picassa pojawiają się także w 1912 roku. Są jednak znacznie mniej odważ­ne niż Boccioniego. Stanowią bowiem jakby trójwymiarowe modele jego kubistycznych martwych natur, gdy koncepcje futurystyczne, zarówno przed chwilą opisane, jak i inne, m.in. prawie doskonale konstruktywistyczne reliefy Severimiego, zgodne były z programem włoskich artystów: tworzenia tzw. malarstwa analogii, w którym przedmioty miały być zestawiane na zasadzie skojarzeń, jak futurystyczne „słowa wyzwolone”. W ten sposób prowadziły wprost, a właściwie już zapoczątkowywały dadaizm i surrealizm.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących polityki i spraw społecznych. Zachęcam do komentowania i aktywnego odwiedzania bloga! Pozdrawiam serdecznie wszystkich moich czytelników!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

© Wszelkie prawa zastrzeżone