JEDNOSTRONNOŚĆ W ROZUMOWANIU

Mógłby ktoś replikować, że niesłusznie do­patruję się jednostronności w rozumowaniu Strzemińskiego. Bowiem do problemu, który pragnie przekazać, artysta znajduje każdorazo­wo medium uzależnione od stopnia rozwoju świadomości wzrokowej. Można by się z tym zgodzić, gdyby nie fakt niezmiennego dziesię­cioleciami trwania wciąż tych samych wzorców sztuki, co nastręcza wątpliwość co do samego zjawiska rozwoju świadomości wzrokowej albo możliwości tego rozwoju u większej liczby twórców. A także przeciw tej teorii świadczą fakty odwrotne, jak np. powstanie Pomnika pomyślnego losu J.W. Goethego (kula ustawio­na na sześcianie) w 1777 roku. Czyżby więc świadomość wzrokowa raz się posuwała gwał­townie do przodu, a kiedy indziej równie gwał­townie cofała, zaś etapy jej rozwoju mogły być aż tak nierytmiczne, aż tak nierównomierne?

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących polityki i spraw społecznych. Zachęcam do komentowania i aktywnego odwiedzania bloga! Pozdrawiam serdecznie wszystkich moich czytelników!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

© Wszelkie prawa zastrzeżone