DRUGI RODZAJ PRZESŁANIA

Drugi rodzaj przesłania faworyzuje element wizualny lub konstrukcyjny jako czynnik o    znaczeniu zasadniczym. Ten typ stosunku do sztuki, a jednocześnie typ postawy artysty ja­ko samodzielny i dający się wyodrębnić, po­wstał, a przynajmniej da się tego dowieść, że w swej wysterylizowanej formie narodził się u schyłku XIX w. ze ściśle analityczną sztuką Cezanne’a i Seurata. W tym nurcie przesłań spotykają się tak zdawałoby się biegunowo różne postawy twórcze, jak np. postimpresjo- ntótów, dla których najistotniejszą sprawę sta­nowi analiza i wydobycie światła i koloru, gra barwnych zestawień, czyli „rozstrzygnięcie płótna po malarsku”, oraz twórcy unizmu, który utrzymywał, że „dzieło sztuki plastycz­nej nie wyraża nic. Dzieło sztuki nie jest zna­kiem czegokolwiek.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących polityki i spraw społecznych. Zachęcam do komentowania i aktywnego odwiedzania bloga! Pozdrawiam serdecznie wszystkich moich czytelników!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)