DĄŻENIA I REALIZACJE
Wówczas, w czasach Boccioniego, takie dążenia, a także i realizacje, jak Kobieta i balkon Carry z 1912 roku albo Dynamizm cyklisty Boccioniego z 1913 roku, albo Sferyczna ekspansja światła 2 Severiniego z roku 1914 —- stanowiły świadectwo nowego i znacznie szerszego rozumienia natury przedmiotów i natury przestrzeni, niż to miało miejsce nie tylko u jakichkolwiek poprzedników futuryzmu, ale i jego współczesnych, jak np. kubistów w ich fazie analitycznej. Tam bowiem przedmiot był analizowany w statycznym jego ujęciu i w pełnym wyizolowaniu z tła. Futuryzm natomiast pojmował przedmioty relatywnie i w ich niezbywalnej ciągłości ze wszystkim, co je otacza, ponieważ obiekt ulega wpływom otoczenia, a sam na otoczenie wywiera także niebagatelny wpływ. Jest bowiem jego cząstką.Kubizm odżegnywał się tak od wpływów swoich poprzedników, jak tym bardziej współczesnych.